zondag 9 januari 2022

Oma taart

 Gedurende vele jaren bakte mijn mama een lekkere biscuit 'gâteau de savoie' naar een recept van haar eigen moeder. De laatste die ze maakte was voor de verjaardag van Jolan in september 2019. Daarna verzwakte haar gezondheid en in de zomer van 2020 moesten we van haar afscheid nemen. De kinderen hadden er eerder al eens op aangedrongen dat ik haar traditie zou overnemen. Het was de bedoeling dat ik samen met mijn mama een biscuit zou bakken en versieren maar dat is er helaas nooit van gekomen. Dus heb ik op eigen gedacht geprobeerd een gâteau te bakken voor Kerstmis. 
Mijn eerste probeersel was niet te evenaren met dat van mama maar hij was best lekker en iedereen was tevreden. Tweede poging deze maand voor de verjaardag van kleinzoon Jules. Een echte 'oma' taart dus.



5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige taart, ze ziet er superlekker uit ! Hoe tof, dat je het recept hebt en de traditie van je moeder kan voortzetten ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was inderdaad lekker maar we mogen toch nog veel oefenen van de kinderen.

      Verwijderen
  2. De taart was super lekker. Je mag dat nog doen een oma taart maken. 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De taart was super lekker. Je mag dat nog doen een oma taart maken. 💕

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek. Ik vind het fijn als je een reactie achterlaat.
Thank you for your visit and leaving a comment!!